26
Set

Visita a Tortosa

Os proponemos una ruta que se inicia en el punto más alto de la ciudad. El castillo de la Zuda. Una antigua fortificación reconvertida en Parador Nacional, y desde el cual se disfruta de una sensacional vista de la ciudad de TORTOSA, dividida en dos mitades por el curso del majestuoso, aunque de escaso caudal, río Ebro.

Seguirem la visita a peu, visitant l'antiga fortificació de el Castell de Sant Joan. Una antiga fortificació que va quedar en desús amb la construcció de el Castell de la Suda, i que encara manté una gran partte de les seves muralles i instal·lacions per ser visitada.

Baixarem direcció a el riu, on trobarem els Jardins Botànics del Princep. Antic balneari d'aigües termals reconvertit en un excel·lent aparador per a l'obra escultural de l'artista Santiago de Santiago.

A uns centenars de metres, trobarem el Museu de Tortosa. Un enclavament ideal per entendre l'encreuament de cultures que va viure aquesta ciutat durant diversos mil·lennis, amb l'exposició permanent d'objectes de procedència ibera, àrab i romana.

El seu passeig fluvial ens portarà fins a la Catedral de Tortosa. Digne de visita és el museu de la Catedral. Una interminable i rica exposició d'art sacre que farà les delícies dels entusiastes de l'art religiós.

Si tenim la sort de visitar la ciutat durant els últims dies del mes de Juliol, potser coincidirem amb una nova edició de la Festa del Renaixement. Una veritable transformació de tota la ciutat en una ciutat de la S. XVI, a tots els nivells. Tot està pensdo perquè sentim que estem fent un viatge a l'passat, i gaudim amb aquesta visió durant els escassos dies que aquest esdeveniment està previst.